Östgötaserien

Samtliga klubbar som tillhör Östergötlands Golfförbund har rätt att delta i seriespelet. Klubben får delta med ett eller flera lag i en ålderskategori. För klubbar som anmäler fler än ett lag i en ålderskategori gäller att, klubben endast får representeras av ett lag i ålderskategorins division 1. Spelet är matchspel, där spelaren med lägst handicap möter motståndarens dito, osv.

Östgötaserierna spelas i ålderskategorierna Damer Serie 1 och 2 min. 22 år, D50, H40, H50, H60, H70, H75, H80 och Mix min. 22 år och uppåt

Lagspel med individuella matcher efter lottat spelprogram. Varje lag seedas i hcp-ordning, d.v.s. spelare med lägst hcp i första bollen och spelare med högst hcp i sista bollen. Spelordning lottas på första tee och den spelordningen gäller alla bollar från första tee, därefter gäller honnören.

Seriespel match med hcp
Under säsongen spelas ca 10 omgångar(4 matcher/omgång) mot andra östgötaklubbar.
Spelet sker både på borta-och hemmaklubben.
Är du intresserad av att delta hör du av dig till nedan kontakperson/er

Serie 1 ( hcp till ca 20)
Susanne Wettergren
0722-28 42 97